lista warsztatów do filmów IMAX

1.  „Afrykańska przygoda” (IMAX 3D)
obszary edukacji – geografia, przyroda, muzyka, edukacja ekonomiczna, język angielski

  1. Afryka dzika przez nas odkryta – /SP 1-3/ – zajęcia z wykorzystaniem mapy i terminologii geograficznej oraz gatunków zwierząt żyjących na terenach, o których opowiada film.
  2. Odgłosy afrykańskiej natury – /SP 1-3/- zajęcia rozwijają pamięć oraz kompetencje muzyczne (rytm, melodia)
  3. Afryka na banknotach – /SP, GIM/ – mieszkańcy Afryki żyją bardzo blisko natury i jest ona im bardzo bliska, świadczy o tym fakt, że wiele wizerunków zwierząt oraz innych elementów przyrody pojawia się na afrykańskich banknotach. W filmie poruszany jest temat ochrony afrykańskiej natury. Na warsztatach tworzymy banknoty lub cegiełki, po wcześniejszym omówieniu funkcji i elementów banknotów na przykładzie pieniędzy afrykańskich.
  4. Humans vs. Animals – /SP IV-VI, GIM/ – warsztaty z języka angielskiego prowadzone do filmu. Część teoretyczna dotyczy różnic między częściami ciała człowieka i zwierząt, część kreatywna to powtórka słownictwa z tego zakresu.

2. „Dzikie z natury” (IMAX 3D)
obszary edukacji – geografia, przyroda, język polski, muzyka, rozwój osobisty

  1. „Dzikie Warsztaty, czyli kreatywnie o Afryce i Azji” – warsztaty interdyscyplinarne z naciskiem na kwestie przyjaźni człowieka i zwierzęcia oraz ochrony zagrożonych gatunków. /SP 1-6; GIM/
  2. „Afrykańskie słowotwórstwo” – różne znaczenia tego samego wyrazu; rozwiązujemy afrykańską krzyżówkę, liczymy po afrykańsku. /SP 1-6/

3. „Hubble” (IMAX 3D) 
obszary edukacji – geografia, kosmos, język angielski, kreatywne metody uczenia się

  1. Kosmiczna Mapa Myśli /SP IV-VI, GIM/ – zajęcia dotyczą słownictwa kosmicznego z języka angielskiego i tworzenia map myśli. Bardzo kreatywne i rozwijające. Kontynuacją może być wizyta w Młodzieżowym Obserwatorium Astronomicznym w Niepołomicach.
  2. Kosmiczne zagadki /SP 1-6/ – w zabawowy sposób przybliżamy uczestnikom wiadomości dotyczące planet Układu Słonecznego, Drogi Mlecznej i innych obiektów przestrzeni kosmicznej, a także pracy astronautów.

4. „Pod taflą Oceanu” (IMAX 3D)
obszary edukacji – geografia, przyroda, edukacja plastyczna

  1. Pływamy w oceanie wyobraźni /SP 1-6/ – podwodny świat kryje bajecznie kolorowe istoty o niesamowitych kształtach, których próżno szukać na ziemi. Niech zatem film stanie się punktem wyjścia do zajęć, podczas których zajmiemy się pobudzaniem wyobraźni oraz poszerzaniem naszego zasobu słów.
  2. W laboratorium młodego oceanologa /SP/ – uczymy się różnych pojęć związanych z tematyką filmu oraz „plastycznie” badamy świat pod taflą oceanu.

5. „Galapagos – cud natury” (IMAX 3D)
obszary edukacji – geografia, przyroda, edukacja plastyczna, język polski

  1. Galapagos i teoria Darwina – niezwykła historia – /SP 6; GIM /– zajęcia popularno – naukowe
  2. Stwórz własne Galapagos – /SP 0-3/ – film opowiada o archipelagu wysp, na których rozwinęły się formy inne niż gdziekolwiek indziej. Podczas zajęć uruchamiamy wszystkie twórcze pokłady i tworzymy własne wyspy, zasiedlone przez wymyślone przez nas stwory. Wymyślamy ich wizerunki oraz nazwy
  3. Gdzie jest to Galapagos, czyli palcem po mapie – /SP 4-6/ –  – warsztaty geograficzne z wykorzystaniem mapy.
  4. Alfabet Galapagowski /SP 4-6, GIM/ – rozszerzony materiał dotyczący tematyki filmu został ułożony alfabetycznie, dużo pojęć z zakresu geografii, przyrody, wiele ciekawostek, zajęcia kończą się krótką rekapitulacją w formie konkursu

6. „Lemury z Madagaskaru” (IMAX 3D)
obszary edukacji – geografia, przyroda, edukacja plastyczna

  1. Rozbitkowie z Madagaskaru – jesteśmy rozbitkami na bezludnej wyspie, jak przystosujemy się do życia na niej, czy zmienimy się pod wpływem klimatu, dostępności pożywienia? – zajęcia badawcze